04

Ιούλ 2014

EMS

Τι είναι η  Ηλεκτρομυοδιέγερση?

Η ηλεκτρομυοδιέγερση είναι μια καινοτόμος μέθοδος εκγύμνασης πλήρως αναγνωρισμένη και διαδεδομένη σε όλη την Ευρώπη. Τη συνιστούν αθλητές, kickboxers, πιλότοι της F1 καθώς και αθλητές στίβου. Με την ηλεκτρομυοδιέγερση γυμνάζεται ταυτόχρονα όλο το σώμα, καθώς, όπως το νευρικό μας σύστημα, έτσι και τα ειδικά γιλέκα που φοράμε στέλνουν παλμικά ερεθίσματα στους μύες προκαλώντας συσπάσεις, με αποτέλεσμα να ενεργοποιούνται όλοι οι μύες του σώματος γυμνάζοντας ενδοβάθμιες μυικές ίνες, αγωνιστές και ανταγωνιστές μύες ταυτόχρονα χωρίς κανένα κίνδυνο τραυματισμού!

Γιατί Ηλεκτρομυοδιέγερση και ποια τα οφέλη?

  1. Όσον αφορά τους μεγάλους μυς του σώματος, όπως είναι οι γλουτοί, τετρακέφαλοι και δικέφαλοι μηριαίοι, η σωστή εκγύμνασή τους απαιτεί μεγάλες αντιστάσεις και ασκήσεις, που είναι ιδιαίτερα επίπονες για το μυοσκελετικό μας σύστημα. Σε μια προπόνηση με βάρη επιβαρύνονται δραματικά γόνατα και μέση, με μεγάλη πιθανότητα να δημιουργηθούν μακροπρόθεσμα μυοσκελετικά προβλήματα. Με το EMS οι αντιστάσεις μπορούν να φτάσουν στο μέγιστο επίπεδο για τους μύες, επιτυγχάνοντας τάχιστα την καλύτερη αισθητική εικόνα, χωρίς τον παραμικρό τραυματισμό στις αρθρώσεις. Αντίθετα, έχουμε μια αίσθηση φυσιοθεραπείας στην μέση και στα γόνατα απαλλάσοντάς μας από πόνους και ενοχλήσεις!
  2. Σε ένα πρόγραμμα προπόνησης με βάρη ή και σε οποιοδήποτε αερόβιο πρόγραμμα όταν γυμνάζουμε το πόδια μας, το άνω μέρος σώματος είναι αδρανές και το αντίστροφο με αποτέλεσμα ο πραγματικός χρόνος προπόνησης στον κάθε μυ, μαζί με τα διαλείμματα, να είναι τελικά μικρός. Αντίθετα, σε μια προπόνηση με το μηχάνημα “AQ8 EMS SYSTEM” για 20΄οι μύες συσπώνται στο μέγιστο της δύναμής τους ασταμάτητα, με αποτέλεσμα ο όγκος της προπόνησης να είναι πραγματικά μεγάλος!Η αντίστοιχη σε ένταση προπόνηση σε ένα γυμναστήριο θα γινόταν μόνο αν χωρίζαμε την προπόνηση των μυών σε τρεις διαφορετικές μέρες, έτσι ώστε να μπορέσουμε να εκτελέσουμε αρκετά σετ στον κάθε μυ την εκάστοτε μέρα. Συνεπώς, ένα τριήμερο πρόγραμμα ενδυνάμωσης σε όλο το σώμα μπορούμε να το αντικαταστήσουμε με μια μόνο συνεδρία Ηλεκτρομυοδιέγερσης. Φυσικά την επομένη από ένα πρόγραμμα EMS δεν προτείνεται να είμαστε αδρανείς, αλλά μπορούμε να κάνουμε μια δραστηριότητα που μας ευχαριστεί, όπως είναι το ποδήλατο, το τρέξιμο ή μια πεζοπορία και όχι να κλεινόμαστε όλες τις μέρες σε ένα γυμναστήριο.
  3. Μια σύσπαση που προέρχεται από μηχανήματα EMS κινητοποιεί μεγαλύτερο μέρος μυικών ινών στον εκάστοτε μυ σε σχέση με την παραδοσιακή προπόνηση. Σε ένα προπονημένο μυ, δηλαδή και κατά την διάρκεια ενός προγράμματος με βάρη, μπορούμε να κινητοποιήσουμε το 60-65% των μυικών ινών, ενώ αντίθετα σε σύσπαση που προκαλείται από μηχανήματα ηλεκτρομυοδιέγερσης κινητοποιείται το 90-95% των μυικών ινών στον ίδιο μυ.
  4. Η καρδιά δουλεύει ταυτόχρονα για όλο το σώμα, αφού προσπαθεί να στείλει αίμα παντού με αποτέλεσμα να προπονείται σε πολύ υψηλότερο επίπεδο.
  5. Το σώμα μας λόγω της αυξημένης έντασης και της ταυτόχρονης σύσπασης των μυών εκκρίνει μεγαλύτερα επίπεδα ορμονών με αποτέλεσμα την αποδοτικότερη μείωση του λίπους αλλά και την αύξηση της μυικής μας μάζας.
  6. Ασκούνται μύες που δεν μπορούμε να ελέγξουμε την ενέργειά τους, βελτιώνοντας πολλαπλές ζωτικές μας λειτουργίες.
  7. Ενδείκνυται για ανθρώπους που ταλαιπωρούνται από διάφορα αυτοάνοσα νοσήματα , αφού και αυτοί, πολλές φορές, δεν είναι σε θέση να γυμναστούν με τους παραδοσιακούς τρόπους, ενώ έχουν τόσο ανάγκη για μυική ενδυνάμωση. Τα ρεύματα σε αυτή την περίπτωση δείχνουν να ασκούν μια προστατευτική, αντιφλεγμονώδη δράση μειώνοντας σημαντικά τον πόνο.